In Zeeland kan het waaien, maar in Spanje ook! - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Marianne Gils - WaarBenJij.nu In Zeeland kan het waaien, maar in Spanje ook! - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Marianne Gils - WaarBenJij.nu

In Zeeland kan het waaien, maar in Spanje ook!

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Marianne

22 Mei 2016 | Spanje, Hontanas

De zondag is een rustdag! Maar dat kunnen we van deze zondag niet zeggen. De dag begin rustig in Burgos. Ontbijt om 8.30 uur. Goed ontbijt. Maar het regende lichtjes, dus we slepen niet voor niets de regenpakken alle bergtoppen over, dus uit de tas die regenpakken en aangetrokken .
Toen de route maar weer opgezocht. En daar ging het vandaag mis. Ik zag de A 321 aan voor de route. Dus toen kwamen we ten noorden van Burgos terecht.
Gewoon de weg kwijt, toen we aan het zoeken waren, werd er naar ons geroepen. Een jonge man, die hulp nodig had. Zijn band was lek. We hebben hem geholpen. Het was Amundo uit Brazilië, nu spreken we al erg beroerd Spaans, laat staan Potugees!!.
Hij had bijna niets bij, geen kaart geen proviand deze 30 jarige militair uit Brazilië . Hij heeft de hele dag achter ons aan gereden.
De hele dag waaide het keihard, wind uit het westen en wij reden naar het westen. Dus gewoon keiharde tegenwind.
Zelfs omlaag rijden kost moeite, dat is stevig trappen. De dames houden zich super, geen geklaag en malen met de benen.
We zijn nu in Hontanes en slapen hier in de Auberge, bed kost 5 euro ontbijt 3 euro.
Hontanes is al van oudsher een bekende caminoplek. Middeleeuwse kerk, en in het voormalige hospitaal slapen wij nu.
Weer een mooie dag, beetje regen aan het begin, daarna zon en tegenwind, 20 km omgereden, maar wel voor eeuwig een vriend uit Brazilië .

• 22 Mei 2016 - 23:02

Kees:

Het gaat goed met jullie buiten het omrijden maar dat zijn we gewend als Huub de navigator is, je moet hem niet altijd geloven!, wij zijn gereed en vertrekken morgen, eerst naar de morvan onze eerste stop volgens de kaart een camping waar wij 37 jaar geleden ook hebben gestaan.

Groetjes Kees en José

• 23 Mei 2016 - 10:19

Joop:

Tip: als je achter de auto fietst, fiets je in de luwte! Je kent het toch: het paard en de wagen?? (Dit is dus een grapje) Chapeau voor jullie prestaties en dus speciaal ook voor de dames. Als ze jun klachten maar niet opsparen tot ze weer thuis zij. Beste groeten en zet em op.