Regenpakken niet voor niets mee genomen!! - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Marianne Gils - WaarBenJij.nu Regenpakken niet voor niets mee genomen!! - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Marianne Gils - WaarBenJij.nu

Regenpakken niet voor niets mee genomen!!

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Marianne

28 Mei 2016 | Spanje, Portomarín

Ja onze eerste 12 dagen werden gekenmerkt door goed weer. Zonnetje beetje bewolkt, maar geen of nagenoeg geen nattigheid. Nou jullie voelen hem al aan komen! Ik zit hier in Portomarin een verslag te tikken en de regen spettert op de golfplaten.
Vannacht in ons hotelletje, bij een boer, was het al begonnen.
Maar vanochtend met regen weg op weg naar de volgende toppen, we kregen er nog 2, eentje van 1270 en eentje van 1335 meter. San Rocque, het plaatsen van de foto's gaat helaas moeilijk anders zouden we het met foto's kunnen opluisteren.
Toen begon de afdaling, altijd een pretje maar nu niet, koud, nat, regen op je bril en gezicht, wind. 12 km dalen is dan geen pretje.
Maar gelukkig mochten we weer gaan stijgen, zo trap je jezelf weer warm.
Nu zitten we in Pontomarin, dat is een mooi plaatsje aan een groot stuwmeer.
Heerlijk gefietst vandaag ondanks de regen en de kou.
We hebben 69,3 km gefietst ( bruto is netto), gemiddelde 15 km.
Maar de meeste hoogtemeters 1675, ( dat is dus elke meter, die je stijgt)
We zitten nu op ongeveer 100 km van Santiago , dus hopen we daar maandagmiddag rond 14-15 uur aan te komen.
Het is een hele belevenis om zo op pad te zijn, elke dag fietsen is niet zo'n probleem omdat we ook de tijd nemen voor koffie, lunchen.
Het basic logeren is in het begin wennen, maar geen probleem, je neemt het zoals het komt!
We slapen geweldig en zijn ook best moe en hebben wel elke dag reuze honger.
Je krijgt hier voor 10 euro een geweldige maaltijd, inclusief wijn en water. Dus heeft Bert geluk, want ik lus geen wijn.