Burgos, de mooie - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marianne Gils - WaarBenJij.nu Burgos, de mooie - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marianne Gils - WaarBenJij.nu

Burgos, de mooie

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Marianne

21 Mei 2016 | Spanje, Burgos

Vandaag gaan we naar Burgos fietsen.
Weer als laatste weg uit de hostel. Deze keer zonder ontbijt, dus in het zelfde chauffeurscafe koffie thee een broodje in de zon genuttigd, weer terug naar de route, sorry maar krijg villafranca montes de oca niet op de kaart geprikt van deze site, dus daarom maar even een plaats in de buurt op de route genomen. Vandaag rijden we een van de mooiste stukjes van de fietscamino. Als we Clemens Sweerman moeten geloven. En wie doet dat niet, elke Nederlander en Belg heeft dit boekje dicht bij de hand.

We rijden langs hellingen die op de weg door bomen een prachtige laan vormen.
Het gaat wel omhoog maar is reuze prachtig .
We komen een Belg tegen. Die later Pascal blijkt te heten. Alleen op stalen hij heeft het naar zijn zin. Hij zegt wel " ik ben knap afgevallen van dat fietsen" .
Later komen we tijdens onze lunch langs de weg nog een man uit Mijdrecht tegen, die de Belg ( Pascal) steeds ontmoet.
Zo komen wij een viertal feestende Italianen tegen, waar er eentje Luciano heet, steeds tegen.
Na de lunch klimmen we er eentje op van 14%. Daarna zakken we via het park Burgos in, prachtige entree van deze mooie stad.
Druk, het is feest,. We hebben de fietsen over de trappen gedragen met vier tassen eraan een hele klus, zeker zo in de zon. ( nee we klagen niet) Auberge vol, ander hotel vol, de uitbater, een echte Spanjaard, wil ons wel helpen en klimt in de telefoon. Hij regelt een hotel voor ons. Op de vraag waar het precies is om het via de gps te zoeken, springt hij op de fiets en raced door de stad. We kunnen hem amper volgen en gaat naar binnen en begint te oreren tegen de receptioniste. Ik denk die hebben ruzie, Hij gaat weg en zegt " niet meer dan 70 euro betalen"
Later gaat bij nog mee op de foto. Na de douche de stad in en druk. Bloemenfeest en ballet naast de cathedraal, wat een decor. Ook een kritische leraar eb lerares en een huilend meisje. Overal kindjes in communiejurken en opgedoste opa en oma's.
Heerlijk Rioja en daarbij pinto's.
Kortom een prachtige stad en morgen reizen we verder.

• 22 Mei 2016 - 11:27

Ton Van Meggelen:

Weer een mooi verhaal. Wij genieten er van en jullie ook begrijpen wij. Wat zullen jullie gespierd terug komen met al die klimmetjes in de kuiten. Nog heel veel mooie en gezonde kilom eters toegewenst.
    Groetjes vanuit een waterig Made van Thea en Ton.

• 22 Mei 2016 - 11:29

Ton Van Meggelen:

Ook hele mooie foto's. En Huub gedraag je een beetje hè want in Spanje zit je zo op een gesloten afdeling hoor.
    Groetjes Thea en Ton.

• 22 Mei 2016 - 14:18

Adrie:

Prachtig verslag!
    Goed dat jullie goed getrainde mensen zijn sportief en op wijn gebied!
    Geniet van de verdere reis!
    Groet Ad en Adrie

• 22 Mei 2016 - 14:26

Frie En Annie:

Die 14% is wel pittig geweest denk !!! Maar jullie maken al heel wat leuke ontmoetingen en gesprekken mee !
    Dat zijn mooie levenservaringen. En het fietsen en dragen ervan , gaat jullie goed af ! Mooi die onverwachtse dingen. Geen zadelpijn voor vieren ? Wij genieten heel erg van jullie verslagen en foto's die wij te zien krijgen ! Ga zo verder en geniet er volop van.
    Vanuit Made een dikke knuffel voor jullie vieren. Frie en Annie.