Tussendag tussen León en Cruz de Ferro - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Marianne Gils - WaarBenJij.nu Tussendag tussen León en Cruz de Ferro - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Marianne Gils - WaarBenJij.nu

Tussendag tussen León en Cruz de Ferro

Door: Huub

Blijf op de hoogte en volg Marianne

25 Mei 2016 | Spanje, Astorga

León, deze keer schrijf ik het goed! Is een mooie, erg mooie stad, je kunt zien dat het een koninkrijk was vroeger. Mooie majestueuze gebouwen. En alles wordt in stijl gehouden. Veel architectuur en dat houden ze in stand. Dat is in Burgos niet het geval. Vanmorgen eerst ontbeten aan de plaza mayor, het was fruitmarkt.
Daarna de stad verder verkent en toen kwamen we twee mensen uit Panama tegen. Ze waren Holland-minded, omdat ze in Nederland gestudeerd hadden. De oudste was nog dan, ook van jonge jenever.
Daarna de rit weer opgepakt en toch nog 65 km gereden, veel wind tegen of van de zijkant , het was ZW wind.
Nu zijn we in Astorga uit gekomen, ook een oude historische stad. 20 km van te voren over de brug bij Hospital de Órbigo.
Gemiddelde vandaag door de 490 hoogtemeters en tegenspartelende eind 15 km per uur.
Bert krijgt een beetje zadelpijn Cor, maar hij heeft ook weinig spek op zijn billetjes .
Op weg nu naar de pelgrimsmaaltijd.
Gisteren uitbundig gegeten, stukje vlees van 3-4 ons, dat we zelf moedten klaar maken en een geweldige Rioja.
Hoop dat Marjolein dit niet leest.

• 28 Mei 2016 - 13:16

Frie En Annie:

Vandaag een pittig tochtje geweest denk . Mooi om al die verhalen te lezen van jullie.
    Zo maken wij het ook een beetje mee !! Iets makkelijker zo ha-ha.
    65 km is heel wat met wind en hoogtemeters.
    Och ja , dat kontje van Bert, ligt daar maar gewoon wat speklappen op !!!
    groetjes Frie en Annie.